9. lip 2014.

rol baklava od čokolade i oraha


zatrebalo mi nešto slatko, prenosivo...išla sam tomi a on vam voli ovakve kolače: slatke, jake,...bombe..
odavno sam ovu baklavu skužila na miminom predivnom blogu ali, nije došla na red...nikada ne reci nikada...
za vikend sam bila u konjicu...ostala sam prijatno iznenađena koliko mi je osoba prišlo i reklo da prati "moju vrtaljicu" i kako su isprobali nekoliko vrsta kolača te kako su zadovoljni receptima....baš su me usrećili :)
i zato ovaj recept za baklavu posvećujem svima vama koji pratite moj blog  i moj profil na fb...neka ste mi svi živi, zdravi i veseli..
evo je već godina dana od moga suočavanja s teškom bolešću ali, tu sam ...godina prođe kao što prođe loše vrijeme :)
hvala vam svima na toplim riječima podrške, na hrabrenju, na ponuđenoj pomoći, ...ma, rasplakat ću se....ponosna sam što sam član ove naše food blogerske zajednice..



i da ne dužim ....prelazim na recept..ako vam se čini nejasno pokušajte s ovim videom...ne morate znati jezik...shvatit ćete sve...ili pogledajte ovaj predivni post...


evo kako sam je ja pravila:
  • 500 g kora za baklave (12 komada)
  • 200 g oraha, sjeckanih 
  • 200 g mljevenih lješnjaka (tostiranih, oguljenih i samljevenih)
  • 100 g ribane čokolade (lidl-ova s 60 % kakaa)
za premazivanje kora rastopiti:
  • 75 g maslaca u
  • 80 ml ulja
za zaljev:
  • 450 g šećera
  • 350 ml vode
  • 4 mahune kardamoma
  • 1 limun izrezan na ploške
  1. pomiješati orahe, lješnjake i čokoladu
  2. za svaku rolnu su potrebne dvije kore, potrebna vam je jedna oklagija promjera od 1.5 do 2 cm i tepsija dimenzija 25x35 cm (podmazati tepsiju)
  3. stavite sve kore na podlogu, prvu premažite mješavinom maslaca i ulja, pospite mješavinom oraha i čokolade, blago pouljite oklagiju i počevši od jedne kraće strane narolajte tako pripremljenu koru na oklagiju
  4. sljedeću koru opet premažita mješavinom ulja i maslaca, namotajte je sada na onu već namotanu koru. 
  5. sada tu rolnicu stisnite rukama s obje strane oklagije i blago povlačeći obje ruke prema sredini namreškajte je...svucite je u pripremljen lim, sastavak neka bude na dnu
  6. nastaviti ovako dok ne potrošite sve kore/jufke (kod mene je ukupno 12 kora, odnosno 6 roladica)
  7. na kraju gotove roladice premažite s ostatkom mješavine ulja i maslaca i pecite u pećnici zagrijanoj na 180°C oko 45 minuta
  8. u međeuvremenu skuhajte zaljev: staviti sve sastojke u lonac i kuhajte ih oko 10 minuta
  9. gotove roladice izvaditi iz pećnice, izrezati ih i zaliti vrući zaljevom. zalijevati u nekoliko faza.



* ja sam imala ostatke lješnjaka pa sam ih stavila u baklavu,..mogu se staviti i samo orasi ili što se kome sviđa
* moji dečki kažu da je baklava senzacionalna i po izgledu i po ukusu... po vrhu je hrskava a pri dnu je lijepo sočna
* ko voli sočnije neka poveća količinu šećera i vode u zaljevu...recimo na 550 g šećera neka stavi 450 ml vode


 * izrada ove baklave je jednostavna, ne uzme vam puno vremena a rezultat je odličan
 * ja sam koristila svoju oklagiju s kojom pravim pitu...
 * na videu se vidi da količina oraha može biti i manja...polako...ovo ne može ne uspjeti...

Broj komentara: 6:

  1. Zaista divan receptic i svidja mi se sto su baklavice tako "plisirane". p.s.najbolje tek dolazi, samo napred i uvek pozitivno... veliki poljubac i zagrljaj ti leti!:))

    OdgovoriIzbriši
  2. Moram ovo s oklagijom dobro proučiti. Nemam ovako tanku, mi tu koristimo samo one debele, za muža odalamiti kad se kasno vrati kući.:)
    Vjerujem da imaš puno trenutaka strepnje i straha, ali zaista je važan duh i tvoj stav je inspiracija svima koji su u sličnoj situaciji. Drž' se ti i dalje tako šesno.

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Prošla je godina, proći će ih još 50, neka si nam ti živa i zdrava, a sve ružno je završeno, znam!
      Drago mi je da ti se dopada ova baklava. Već neko vreme se spremam da objavim dorađeni post, samo sa jednom korom, pa baklavice budu manje i hrskavije. Inače, sada baklavu motam na štrikaću iglu, da bude manja rupa u sredini.

      Izbriši
  3. Ajme, ajme, fantastično izgleda, a i način motanja je poseban.
    Znaš da smo i dalje tu za tebe, šaljem ti virtualni zagrljaj

    OdgovoriIzbriši
  4. Ja sam tek danas pročitala za tvoju tešku bolest...budi pozitivna jer to je najbolja odbrana od svega.Znam da ti nije lako, ali to će sve uskoro biti iza tebe. Baklavice su ti divne a ja ti šaljem jedan topli virtualni zagrljaj.

    OdgovoriIzbriši
  5. Drž se sve će biti dobro.
    Baklava super izgleda,moram isprobati ovu foru sa motanjem.

    OdgovoriIzbriši