25. lip 2013.

okrenuti kolač s karamelom i orašastim plodovima
































idu mi zazubice od ovoga kolača...ali, ne hranim hajvana u sebi :)
svi nešto u zadnje vrijeme prave okrenute kolače s bananama ali, znajući s kim živim i da bih izbjegla njihove značajne  i začuđujuće poglede ja sam to preskočila :)...
zato evo nešto slično a malo različito...na kraju tako i nastaju različiti recepti...neko nešto doda a neko oduzme...
izvrstan i jednostavan kolač pogotovo za one koji vole grickati te orašaste plodove gdje ubrajam i sebe...

































za ovaj kolač je potrebno:


  • 8 žlica orašastih tostiranih i isjeckanih plodova (ja sam imala lješnjake, bademe i kikiriki)
  • 125 g maslaca
  • 220 g šećera
  • 3 jaja
  • 185 g brašna
  • 1/4 žličice sode bikarbone
  • prstohvat soli
  • 35 g kakaa
  • 100 g čokolade, rastopljene (koristila sam onu sa 60% kakaa)
  • 180 ml mlijeka
za karamel je potrebno:
  • 40 g maslaca
  • 55 g šećera
  • 3 žlice vrhnja za šlag
  1. pripremiti kalup dimenzija 19x23 cm i obložiti ga papirom za pečenje
  2. za karamel istopiti šećer zajedno s maslacem i vrhnjem za kuhanje stalno miješajući da se šećer otopi. kada zakuha skinuti s vatre i preliti u pripremljen kalup. posuti po karamelu pripremljene orašaste plodove i sve staviti u frižider dok se priprema smjesa za kolač
  3. izmiješati brašno, kakao, sodu, sol i sve prosijati
  4. mutiti maslac sa šećerom, kada postane kremasto dodavati jedno po jedno jaje. na kraju miksajući najmanjom brzinom usuti prosijanu brašnastu smjesu te čokoladu i mlijeko...
  5. sve dobro izmiješati prebaciti preko karamel smjese
  6. peći u pećnici zagrijanoj na 180°C oko 50 minuta (probati čačkalicom)
  7. nakon pečenja ostaviti u kalupu još 15 minuta te ga izvaditi, ohladiti i poslužiti

































* možda mi je ispao malo suh ali, svejedno je dobar....ko voli malo vlažniji kolač neka smanji vrijeme pečenja ili temperaturu
* a tek da sam imala u kući smeđeg šećera bio bi još bolji :)
* napravit ću malu pauzu iz poznatih razloga,,,,,vidimo se uskoro :)

2 komentara:

  1. Mmmm, Snjezo, sto ovaj kolacic fino izgleda, molim jednu sniticu ako jos ima i puuuuno te pozdravljam!:)))

    OdgovoriIzbriši
  2. Draga Snježo, kolač je odličan , znam da imaš dobar razloga da ga ne jedeš ikao vjerujem da je teško pored njega izdržati a ne probati barem koji zalogaj.
    Još jednom, želim ti sve najbolje i dobro se drži !

    OdgovoriIzbriši