15. kol 2012.

Tulumbe



Pomalo dolazim sebi:) :)
Ne mogu vjerovati da nikada nisam objavila recept za Tulumbe.
A kada malo bolje razmislim nisam ih odavno pravila. Zašto?
Ne znam!
Ustvari, znam! nešto u zadnje vrijeme ne volim ništa što se prži u dubokoj masnoći. Sve mi smeta: tolika masnoća, previše šećera a i problem mi je bacati ulje od prženja. Ne volim bacati hranu a i ulje baš ne možeš svukud baciti?!
Zafitiljale su mi one Verine pečene u pećnici ali,... uvijek ali!
Ovoga puta sam ih pravila po želji mm.
A njemu može samo nešto što je on oprobao i što je po njegovu mišljenju dobro. Sigurno je sigurno! Ziheraš stari:)


A o tulumbama bih mogla pričati puno, puno!
Pravila ih je i moja mama i koliko god da ih je pravila ja bih ih sve smazala. Sramota me je i pričati koliko sam ih mogla pojesti. A imala sam savršenu liniju!!!
Mama je pravila dobre tulumbe!
Međutim, ovaj recept sam otkrila kasnije, kada sam se udala.
Recept je iz Igmana, od naše radne druge, klegice, poznanice, Vaske. Znam da me mnoge moje bivše radne kolegice, moje druge, poznanice prate na svim prostorima na kojima se sada nalaze. A nema gdje nas nema. Sviju i ovoga puta pozdravljam i neka prenesu moje pozdrave i Vaski po čijem receptu i dan danas pravim Tulumbe:

Potrebno je:
- za zaljev:
  • 1 kg šećera
  • 1/2 l vode

- za tulumbe:

  • 1/2 l vode
  • 3 žlice ulja
  • prstohvat soli
  • 300 g brašna (glatkoga, prosijati)
  • 5 kom jaja (srednja klasa)

- za prženje:

  • ulje (ovisno o veličini posude u kojoj će se pržiti, moraju plivati u ulju)
  1. Skuhati zaljev od šećera i vode, neka kuha 1-2 minute. Skinuti s vatre i ostaviti da se hladi.
  2. Prokuhati 1/2 l vode, 3 žlice ulja i prstohvat soli. Kada provrije umiješati brašno. Prohladiti oko 10 minuta
  3. Umiješati jedno po jedno jaje (ja to radim mikserom). Sve dobro izjednačiti.
  4. Puniti špricu za tulumbe i istiskivati ih direktno u posudu sa vrelim uljem(nož nakvasiti u ulju i odrezivati na veličinu oko 10 cm). Tulumbe pržiti do zlatno žute boje
  5. Gotove tulumbe rešetkastom žlicom prebaciti u posudu sa zaljevom do sljedećih.
  6. Gotove stavljati na lim (pleh) dok se ne ohlade

Eto! Tako ja pravim tulumbe. I svi zadovoljni

Sve i još mnogo bolje o tulumbama možete naći kod Maje!

To je pravi seminarski rad. Tako dobro pojašnjeno, nema joj premca!

Broj komentara: 12:

  1. Ja jih nisam nikad pravila, ni jela....morat ču probat jednog dana :).

    OdgovoriIzbriši
  2. Ja mislim da je napraviti prave tulumbe kao ove tvoje baš teško, treba iskustva. Ove moje iz rerne su lakša varijanta ali ukus sa ovim pravim se ne može porediti. Svako ko je jeo prave tulumbe zna sta pričam!pozz. Gledeala sam fotkice-Božanstvene su!

    OdgovoriIzbriši
  3. nisam ih nikada radila, morala bih probati

    OdgovoriIzbriši
  4. pohvala...nisam ih odavno pravila...one su bile pravi specijatitet iz moje kuhinje.... naročito u vrijeme rata kad nije bilo struje... pržila sam ih na plinu, poslastica brzogotova

    OdgovoriIzbriši
    Odgovori
    1. Hvala! I ja sam ih često pravila za vrijeme rata jer nisu zahtjevne što se tiče sastojaka: većinu uvijek imam u kući!

      Izbriši
  5. Od kada se samo spremam da ih napravim, premijerno!:)) a nisam ih ni dugo jela, mada sam volela one koje su mogle da se kupe u poslasticarnici... ali sama ih nisam nikada pravila, cak imam i spric i sve vase recepte, pa valjda cu vas jednom obradovati slicicama.:)) Dobro nam dosla!:)))

    OdgovoriIzbriši
  6. Tulumbe sam prvi put probala prije 5-6 godina i jako ih zapamtila. Svi su mi govorili da je to jedan obični kolač, a meni su baš posebne, ponijela sam i za doma , a nadam se da ću se jednom odlučiti i sama ih napraviti. Tvoje mi super izgledaju, odlične !

    OdgovoriIzbriši
  7. moram priznati da tulumbe nisam nikad niti probala, imam nekoliko recepata zabilježenih, ali nekako ih preskačem jer nisam baš vješta sa ovim prženjem tijesta, ugl.biti će jednom kod mene, ali za sad još ne

    OdgovoriIzbriši
  8. Isprobala sam, recept je tacan ,mogu toplo da preporucim da napravite :)

    OdgovoriIzbriši