10. stu 2011.

Orzoto s kremom od tikve

VezaMoram zbog svojih prijatelja pojasniti što je to orzo: geršl (tako se zove u mom kraju) ili ječam (kao što kažu ovdje gdje sada živim).
Kako nazvati ovo jelo nego ovako kako je to u originalu? Rižoto a nije jer se pravi od ječma (geršla, orza)!? Bilo bi nakaradno!!!
Jesen je i vrijeme je za ovakva jela koja vam griju i dušu:)
A šta mi još grije dušu osim ovakve klope?
Osim onih osnovnih stvari: djeca, posao, dom,... volim pročitati nešto dobro itd.
Prilagodiš se uvjetima u kojima živiš. Osim dobrog romana volim i viceve. A ne znam ih pričati:) Uopće!Jednostavno, ima ljudi koji ne znaju pričati viceve gdje i ja spadam. Sjetim se moje prijateljice koju je jednom prilikom došao red da i ona ispriča vic a to je otprilike izgledalo ovako:

Doš'o Mujo i ....
Kako se zove onaj što se vazda s njim druži?

Na fb sam neki dan dobila dobar vic:
Kako se kunu ljudi na Balkanu?

- Oni koji imaju plaću 200 eura: "Hljeba mi !"
- Oni koji imaju plaću 500 eura: Svega mi !"
- Oni koji imaju plaću 1500 eura: "Poštenja mi !"
- Političari: "NE MAKO SE S OVOG MJESTA...!!!!

Za ovaj orzoto sam upotrijebila:
  • 40 dag očišćene tikve (pojma nemam koja je to vrsta)
  • 2 malene glavice luka ili jedna srednja
  • 4 češnja bijelog luka
  • 150 g ječma (geršla, orza)
  • maslac, maslinovo ulje
  • ribani parmezan
  • povrtna juha (napraviti od svježeg povrća ili od kocke?)
  • malo cimeta (po želji)
  • sol i mljeveni bijeli papar
  1. Skuhati juhu od povrća ili kocke? iskreno ja uvijek u zamrzivaču imam uvjetno rečeno svoju mješavinu mljevenog povrća koje zamrznem pa otkidam po potrebi)
  2. U jednoj posudi rastopiti maslac, dodati pola količine isjeckanih luka i češnjaka pa na to dodati na kockice isječenu tikvu. Polako dinstati zalijevajući juhom od povrća. Pri kraju dodati prstohvat cimeta.
  3. U drugoj posudi na maslinovo ulje dodati ostatak luka i češnjaka, malo posoliti pa kada luk postane staklast dodati ječam. Kratko (minuticu) ga popržiti pa dodavati pomalo povrtnu juhu dok se ječam ne skuha (oko 25 minuta).
  4. Štapnim mikserom usitniti tikvu, dodati malo juhe u kojoj se kuhala pa sve umiješati u već kuhani ječam. Dodati žlicu, dvije ribanog parmezana, dobro izmiješati pa tek onda popapriti i ako bude potrebno posoliti.

* Ovo je bilo pravo iznenađenje za mene (i ne samo za mene:), tako kremasto, ukusno a ječam se lijepo osjeti.
* Količine se mogu mijenjati prema stanju smočnice.
* Poslužiti po želji još neki komad mesa, kobasice, ...
* Naravno da je recept s neta uz moje dodaj - oduzmi:)
* Što se tiče povrtne juhe mješavinu ili uvjetno rečno svoju " Vegetu" pravim tako što sameljem: crvenu rog papriku, korabicu, mrkvu, korijen i list celera i peršina, ... sve to izmiješano zamrznem i koristim dok mi ne nestane:)

Broj komentara: 16:

  1. Ovakvo nešto bi me sigurno fino ugrijalo! Super receptić! Pozdravček!:)

    OdgovoriIzbriši
  2. Divan predlog za ove hladne dane. Ma, sama boja me je već ugrejala, mogu misliti kako je to fino i ukusno. Inače, jako volim žitarice:)
    Veliki pozdrav za tebe a i tvoju prijateljicu koja ne zna pričati viceve. Ovo joj je bilo bolje od vica:)

    OdgovoriIzbriši
  3. dobar vic :) i recept,odlicno izgleda

    OdgovoriIzbriši
  4. U mojoj kući omiljen iako doduše ga nisam probala
    s dodatkom tikve ali izgleda tako fino kremozno.

    OdgovoriIzbriši
  5. Svakodnevno naučim po nešto novo, a sada i o ovom jelu. A, što se viceva tiče, možda ih ne umeš pričati, ali ih dobro pišeš! Dooobar!

    OdgovoriIzbriši
  6. Verujem da je ovo jelo odlično, moj otac koji je poreklom iz vaših krajeva voli kuvani pasulj sa geršlom.

    OdgovoriIzbriši
  7. Kajkavci ovog kraja ječmu vele geršla i dosta se često koristi. Osobno, radim dosta juha upravo s ječmenom kašom i jako ih volimo. Ova tvoja biće još jedna nova jer znam da je odlična i da će nam se svidjeti.

    OdgovoriIzbriši
  8. Fenomenalno, nisam jecam nikad probala kombinirati sa tikvom i bas ti hvala za ovaj recept. Bundeva jos imam, a jecam obozavam. Fenomenalno izgleda!

    OdgovoriIzbriši
  9. dobar vic. Jeste primjetili da vicevi više nisu tako česti kao nekada? više kruže neki mailovi. Moderno doba šta ćeš.
    Super receptić.

    OdgovoriIzbriši
  10. Naučili smo na ječam preko tvog recepta s porilukom, moji oduševljeni, a ovo je meni za dušu. Predivno.

    OdgovoriIzbriši
  11. Mojoj mami bi se ovo jako dopalo. Ona jecam voli i u kombinaciji sa grahom... :)
    Dobar vic!

    OdgovoriIzbriši
  12. Nazvati ga baš ovako kako si ga nazvala! Volim ječam i ovo mi zvuči kao nešto šta bi mogla jesti skoro svaki dan, čisto radi svog zadovoljstva :) Vic me nasmijao...

    OdgovoriIzbriši
  13. Ječam mi je super u varivima i ovo je odlično ! Pravim ga sigurno, zimi su mi ovakva variva najdraža.
    Vic me baš nasmijao :), a po pitanju pričanja viceva ja sam otprilike kao tvoja prijateljica :)

    OdgovoriIzbriši
  14. ječam jedem samo s grahom, barem do sada, sjećam se da je mama kao mala nešto s paradajzom slagala ali ja to nisam voljela pa nikad nisam ni probala napraviti
    ovo mi izgleda jako dobro, ali ne znam kako bi mi se dopalo

    OdgovoriIzbriši