17. pro 2009.

Ajme koliko nas je - Jabuka - Moj skromni doprinos


Ne znam kada smo se jabuka i ja zavadile....
Sjećam se svoga djetinjstva i odlazaka kod strike Petra i babe u Podorašac. I jabuka koje su oni donosili iz Brvašnice. Kako su ukusne i sočne bile.... i što je mene tada fasciniralo što je njihovo "meso" bilo nekako blago ružičasto. Odavno nema tih starih sorti jabuka..
Ili, sjećam se kada bi naša prijateljica Ljubica donjela iz Hadžića pune vreće jabuka sorte "kanada". Eh, tada bismo se svi najeli jabuka i slatkiša od jabuka. Osim svježih jeli bismo jabuke u raznim slasticama od tufahija, preko jabuka u šlafroku, pečenih jabuka, lijene pite, pite od jabuka do nekih "modernijih" kolača.
Jedan od takvih je i ovaj kolač čiji sam recept našla u Burdi koja je tada (80-tih) godina izlazila s prijevodom u privitku.

Flambirani kolač od jabuka

Sastojci:
  • 275 g brašna
  • 150 g maslaca
  • 100 g šećera u prahu
  • 1 jaje
  • 1 kg jabuka
  • sok i kora od 1 limuna
  • 50 g mljevenih oraha
  • 2 čajne žlice cimeta
  • 1 vanilin šećer
  • na vrh žlice mljevenih karanfilića
  • 200 g marmelade od kajsija
  • 1 vinska čaša kalvadosa (francuska jabukovača) ili dobrog vinjaka
Brašno sipati u zdjelu, dodati šećer, umućen maslac i jaje. Napraviti tijesto i ostaviti ga 2 sata na hladno.

Oguliti jabuke, isjeći ih na četvrtine i izvaditi košpice. Od svake četvrtine izrezati 4 šnite te složiti izrezane jabuke u limunov sok.
Cimet, vanilin šećer, limunovu koru i mljeveni karanfilić dodati u mljevene orahe.
Ohlađeno tijesto razviti prema veličini pleha (
cca 23 x 38 cm) i stavite ga u podmazan pleh. Izbosti ga nekoliko puta vilicom.
Posuti ga mješavinom oraha i složiti po orasima isječene jabuke.
Peći na 200°C oko 35 minuta.
Gotov, još vruć kolač premazati zagrijanom marmeladom od kajsija a zatim "zapaliti" - flambirati. Preliti prethodno zagrijanim kalvadosom ili vinjakom. Zapaliti!

Ovo je veoma ukusan i iznad svega aromatičan kolač a nije puno ni sladak što je primjetio moj kolega koji na to pazi!

A ovo je sličica moje Lijene pite za koju smo već davnih dana utvrdili da je "kraljevski kolač".


Ja baš i nisam ljubitelj voća u kolačima. Ali, stvarno mi jabuka nekako ide u kolačima kao i još neko voće: višnje, trešnje, borovnice...
Jabuku ne jedem svježu zato što mi od nje trnu zubi a onda me niko ne može najesti. Ali, zato u kući ima jabuka uvijek koje tamane muški članovi moje obitelji.

Broj komentara: 12:

  1. Snježo, nemoj biti preskromna. Flambirani kolač je predivan, a te starinske lijene pite su mi oduvijek bile i ostale jedan od najdražih domaćih kolača.

    OdgovoriIzbriši
  2. Meni je lenja pita jedan od omiljenih kolaca s jabukama, a i ovaj flambirani kolac zvuci extra :)

    OdgovoriIzbriši
  3. I ja sam pravila lenju pitu, ali je bilo grozno oblacno par dana, pa slike nisu bas kako treba.
    Flambirani kolac ti je jako fin, znam da sam jednom nesto slicno jela i bila oduseljena.

    OdgovoriIzbriši
  4. Već jako dugo nisam pravila lijenu pitu, a bila mi je glavni i skoro jedini kolač za studentskih dana (u menzi naravno).
    Ovaj flambirani kolač izgleda prekrasno. Već dugo gledam po svim trgovinama i tražim calvados, jer imam puno recepata s jabukama u kojima se traži, ali nigdje ga ne mogu naći.

    OdgovoriIzbriši
  5. To po sastojcima već izgleda ukusno i aromatično, ne djeluje nikako kao skromni doprinos :)
    Probam čim stignem!

    OdgovoriIzbriši
  6. Draga, ovo je sve osim skroman doprinos. Kolač je sjajan

    OdgovoriIzbriši
  7. Meni su oba ova kolača prekrasna! I slažem se da jabuka odlično funkcionira u kolačima. :)
    Sjećam kanda jabuka iz djetinjstva, te su mi bile najdraže za štrudle jer su kiselkaste. Ove godine sam ih opet jela nakon dugo vremena i još uvijek ih smatram najboljim za kolače.

    OdgovoriIzbriši
  8. Obe pite volim,ova prva jako lepo i dekorativno izgleda i predivnu si fotkicu napravila!

    OdgovoriIzbriši
  9. stvarno si preskromna, ovaj flambirani kolac od jabuka je savrsen, a i izgleda jako dekorativno!

    OdgovoriIzbriši
  10. Još jedan "novi" recept za jabuke. Ja volim jabuke u kolaču i ove godine smo ih stvarno puno jeli. Pita je mrak-

    OdgovoriIzbriši
  11. Sve mi se svidja, voelela bih jednom da isprobam tu flambiranu verziju...nadam se samo da ce zavese ostati citave, hihih!;)))draga
    Snjezo, jedna lepa nagradica te ceka na mom blogu... http://kuhinjica-mignone.blogspot.com/2009/12/nagrada.html ;)))

    OdgovoriIzbriši